tiistai 10. elokuuta 2010

Sekametelisoppa

Pahoittelen, että tämänkertainen on aika lailla sekametelisoppa, sillä on paljon erilaista blogattavaa! Mutta luulisin, että selviätte tästä suuresta järkytyksestä, joten tungen kaikki asiani samaan postaukseen. Anygays, aloittakaamme!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tasan viikko sitten lähdin matkaan Kaisun, hänen mummunsa sekä kolmen sekarotuisen söpöläisen koiran kanssa. Matkamme määränpäänä oli Kaisun mummun mökki.
Kuvassa näkyy grillikatos ja rantasauna. Tämä paikka oli IHANA! Täysin erilainen kuin kuusikkoinen, piskuinen saari, missä meidän vieläkin piskuisempi mökkimme sijaitsee. Ei sillä, ettenkö pitäisi meidän mökistämme, tämä oli vain ihanaa vaihtelua.Viivyimme täällä kaksi yötä, joten tämä oli mukava pieni viikonloppu keskellä viikkoa. Mitäs me teimmekään niinä päivinä...

Me pelasimme korttia.. paljon. Mikä oli todella hauskaa, sillä en pelaa korttia käytännössä ikinä, puhtaasti sen takia, etten ole osannut tyyliin mitään pelejä. Tällä reissulla opinkin monta uutta peliä, joista suosikkini olivat Lännen nopein ja kanasta. :) Kuvassa otetulla hetkellä oli menossa tiukka kanasta - ottelu, ja nähtävästi juonin jotain ilkeää, sillä minulla oli kaksi ässää kädessäni, vaikka Kaisu olikin jo niitä pöydännyt.. Muahahah!
Anteeksi Kaisu, naamasi ja raajasi ovat varsin valoittuneet. Mutta siis koska koiria oli mukana kolme, luonnollisesti niiden kanssa tuli leikittyä ja muutenkin touhuttua jonkin verran. Ja minä tykkään! RRAKASTAN koiria ja kissoja ja hamstereita ja gerbiileitä ja kaneja ja norsuja ja... Olen siis eläinrakas ihminen, joten tykkäsin leikkiä koirien kanssa. Ylläolevat koirat ovat Tellu (vas.) ja Alma, alemmassa kuvassa taas komeilee Justi. Tellu ja Alma ovat Kaisun koiria, Tellu on Alman pentu. Justi taas on Kaisun mummun koira, joka on Alman sisko. Täytyy sanoa, että söpömpiä, kiltimpiä ja tottelevaisempia koiria saa hakea!

Saunomistakin tuli harrastettua luonnollisesti kohtuullisen paljon. Mikäpä onkaan parempi paikka vaihtaa kuulumiset, keskustella syntyjä syviä tai miettiä tulevia vaatehankintoja kuin vanha kunnon puusauna! Ja kun järven rannalla kerran oltiin, toki käytiin saunomisen lomassa myös uimassa. Tulimme myös testanneeksi mummun vesijuoksuvyöt - hyvällä tuloksella! Suosittelen, varsinkin järvessä. Uimahallit, hyi.

Kaiken kaikkiaan mahtava reissu, voisi joskus mennä uudestaankin!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Nyt varmaan kukaan ei osaa arvata, mistä seuraavaksi alan kirjoittaa..
Khyllä, kävin taas vähän Helsingissä.. Eikä kantamuksistani varmastikaan kukaan arvaa, että mukaani vähän tarttui tavaraa... Ostoksista lisää vähän myöhemmin.
Matkasimme Helsinkiin junalla. Meidän epäonneksemme valitsimme kuitenkin päivän, jolloin Kouvola - Lahti väliset radat olivat kaatuneiden puiden takia poikki. Jouduimmekin Kouvolasta astumaan bussiin, jolla meidät kuljetettiin Lahteen ja sieltä sitten jatkoimme matkaa junalla kohti Helsinkiä. Tämän vaihdoksen takia olimme aikataulusta myöhässä 90 minuuttia.
Noh, pääsimme kuin pääsimmekin Helsinkiin ja juoksimme kaikki suosikkikauppamme läpi. Täytyy sanoa, että kivaa oli, mutta olen jo niin pitkään istunut koneen ääressä, etten jaksa tarkempaa selittää kaikesta mitä teimme.
   Ainiin, paluumatkamme oli yhtä odottelua, sillä matkustimme Lahteen kivikautisella junalla (joka oli 50 minuuttia myöhässä), jossa ei ollut edes elektronisia ovia saatika sitten vessoja. Sitten menimme bussiin, joka oli niin täynnä, etten päässyt istumaan enää Liisin vieressä, jouduin istumaan kohteliaan ruotsalaismiehen viereen. Mikä ei kyllä haitannut, sillä hän oli hyväntuoksuinen, mukava, eikä ulkonäössä ollut valittamista.. Mutta kun pääsimme Kouvolaan, jouduimme sielläkin odottamaan n. puoli tuntia, jotta junasta saatiin kuljetettua vaunullinen vankeja jonnekkin muualle. No, pääsimme kuitenkin lopulta määränpäähämme Lappeenrantaan - 135 minuuttia aikataulusta jäljessä.
No, sitten ostoksiin!
Yleensä vastustan Lappeenrannasta löytyvissä kaupoissa käymistä Helsingin vierailuillani, mutta tällä kertaa H&M oli poikkeus - onneksi! Sieltä nimittäin löytyi pitkään himoitsevani pitsishortsit! (mitä ei täällä ole vielä näkynyt)
Ginatricotin villatakki on aivan ihana, sillä se on lämmin ja pehmoinen, ja sopii täydellisesti tuohon Zaran nörttirusettipaitaani!
Oho, tuossa onkin tapahtunut virhe! Blanc - tekstillä varustettu paita onkin Weekdaystä, eikä Monkista.  Paita oli sinäänsä löytö, sillä hintaa sillä oli vaivaiset 4€!
TÄMÄ paita siis oli Monkista. Tälläkin oli hintaa vain 4€! Ja olen tyytyväinen.
Siinäpä oli ostokseni tällä kertaa, nyt olisi tarkoitukseni mennä leipomaan huomisia synttärijuhliani varten ja syömään siskoni tekemää Sacher - kakkua, NAM!

Ainiin, unohdinko mainita? HYVÄÄ SYNTYMÄPÄIVÄÄ MINÄ!

Sirpa kirjoitti...

onnea! :D

Anonyymi kirjoitti...

et myis noit pitsishortsei ? =)